Paneli & Co

Čarobni štapić ne postoji – zašto ga domaći političari ipak i dalje očekuju?

Čarobni štapić ne postoji – zašto ga domaći političari ipak i dalje očekuju?

Domaći se političari komunikacijskih stručnjaka nerijetko sjete tek u kriznim situacijama ili neposredno prije izbora kao svojevrsnoga čarobnog štapića koji će im pomoći nositi se s izazovima, i to ne samo komunikacijskima.

A znamo da čarolije u odnosima s javnošću ne postoje, nego su važni isključivo strateško promišljanje i sustavan rad. Mnoge su političke ideje pa i reforme, i one kvalitetne, pale upravo na komunikaciji. Zbog čega je tomu tako? Kako unaprijediti razumijevanje važnosti i primjenu sustavno planirane političke komunikacije? Kako građane iz pasivnih promatrača pretvoriti u aktivnu potporu i glasove koji razumiju i podržavaju nužne, a nepopularne mjere i reforme? To su samo neka od pitanja i tema o kojima ćemo razgovarati s vodećim hrvatskim političarima.

 

Trebaju li robne marke kreiranje sadržaja za društvene mreže prepustiti digitalnim kreatorima?

Trebaju li robne marke kreiranje sadržaja za društvene mreže prepustiti digitalnim kreatorima?

Imaju li digitalni kreatori, digitalni utjecajnici, kreatori sadržaja ili najpoznatije influenceri slobodne ruke u stvaranju sadržaja za robne marke na društvenim mrežama?

Trebaju li imati slobodne ruke? Koji sadržaji stvaraju veću interakciju na društvenim profilima robnih marki – oni pripremljeni prema agencijskome briefu ili pak sadržaj koji su osmislili i proizveli digitalni kreatori? Kolika je cijena kreiranja sadržaja za društvene mreže i tko daje bolju vrijednost za uloženi novac? Agencije ili digitalni kreatori? Na ta i mnoga druga pitanja pokušat će odgovoriti Irena Kurtanjek (Nestle), Albert Gajšak (CircuitMess), Marija Nikšić (@ormarija) i Lidija Tomas Matijević (@lilihalodecoration) tijekom jednoga KOMferencijskoga sata.

 

Tko je kriv kad komunikacija završi loše?

Tko je kriv kad komunikacija završi loše?

U upravama hrvatskih tvrtki danas nema stručnjaka za odnose s javnošću, a direktorima komunikacija najčešće su izravno nadređeni direktori tvrtki, koji imaju zadnju riječ kad su u pitanju komunikacije. Dovoljno je to da bi se zaključilo da su upravo oni prava adresa za postavljanje pitanja o viziji, mjestu i ulozi odnosa s javnošću u tvrtkama koje vode.

Što misle o stvarnoj vrijednosti odnosa s javnošću? Kakvu su ulogu namijenili odnosima s javnošću u svojim tvrtkama? U vezi s čim se konzultiraju sa svojim stručnjacima za komunikacije? Koliko im slobode daju u radu? Kakva očekivanja od njih imaju? Zašto u upravama tvrtki nema stručnjaka za odnose s javnošću? I konačno, tko je kriv kad komunikacija završi loše?

 

Etika ili patetika, pitanje je sad?

Etika ili patetika, pitanje je sad?

„Ma pusti, to je samo PR“ – često se koristi kao nešto pogrdno. Jesu li odnosi s javnošću etični ili su rasadnik „prodavača magle“?

Je li istina uvijek negdje u sredini i vrijedi li to i za etiku? Jesu li patetični oni koji se zalažu za profesionalnu etiku u okruženju koje podcjenjuje etičko ponašanje?

Rezultate istraživanja o zastupljenosti etike na različitim studijima odnosa s javnošću u Hrvatskoj i kakve stručnjake možemo očekivati nakon završetka studija te koji su najvažniji etički izazovi odnosa s javnošću do 2020. godine predstavit će Andreja Pavlović, predsjednica Suda časti HUOJ-a, a komentirat će ih Mirela Holy (VERN), Ilko Ćimić (Indeks.hr), Zoran Pucarić (ViBe savjetovanje), Martina Mihordin (DORH) i Maro Alavanja (Ministarstvo znanosti i obrazovanja).

 

Vodstvo u doba disrupcije

Vodstvo u doba disrupcije
Boris Drilo

Tehnologija iz temelja mijenja način na koji radimo i živimo. Ulazak tehnologije u sve pore društva mijenja način razmišljanja i očekivanja novih generacija.

Svjedoci smo početka sveobuhvatne digitalne transformacije društva. Takvo okružje tvrtkama stvara brojne izazove, ali otvara i nove, velike prilike koje prije samo nekoliko godina nisu postojale.

Disrupcija je postala odrednica poslovnoga okružja. Tvrtke koje ne prate razvoj tehnologija i ne razvijaju poslovne modele i način rada postaju mete novih, brzih i agilnih disruptora. Ostati tržišni predvodnik u takvome okružju zahtjevnije je nego ikad prije. Uspijevaju tvrtke koje se transformiraju iznutra te postanu agilne i spremne na promjene. Zbog toga raste važnost korporacijskih komunikacija koje na svim razinama moraju promicati takvu kulturu i vrijednosti.

Boris Drilo iz Hrvatskoga Telekoma otkrit će kako u toj tvrtki upravljaju promjenama i uspijevaju zadržati predvodnički položaj te koja su očekivanja menadžmenta od korporacijskih komunikacija.

Odvjetnici i komunikacijski stručnjaci

Odvjetnici i komunikacijski stručnjaci

Riječ je o dvama zanimanjima koja na prvi pogled nemaju mnogo toga zajedničkoga, ali kad se malo zagrebe ispod površine, otkrivaju se mnoge sličnosti i izazovi s kojima se osobe koje se obama navedenim zanimanjima svakodnevno susreću.

U usporedbi s odnosima s javnošću, odvjetništvo je u Republici Hrvatskoj već staro zanimanje, tj. vrlo normirano zanimanje u kojemu su pravila postupanja jasna. Odnosi s javnošću upravo su suprotno od toga – još uvijek vrlo mlado zanimanje u kojemu pravila postupanja nisu svima poznata.

Ipak, odvjetnicima i PR-ovcima zajedničko je da brane interese svojih klijenata – odvjetnici pred različitim sudovima, a PR-ovci pred sudom javnosti, po nekima i najvažnijim sudom.
Usto, uz oba zanimanja nerijetko se veže negativna predodžba da su osobe koje se njima bave manipulatori i lažljivci.

Kako se nose sa svakodnevnim izazovima? Sudi li se danas zaista po pravdi ili po stečenoj predodžbi? Postoji li svijest o potrebi zajedničkoga rada komunikacijskih i pravnih stručnjaka na procesima?
Navedene teme razmatrat ćemo tijekom panela na kojemu smo okupili vodeće hrvatske odvjetnike.

 

Dvojica bivših rivala bez dlake na jeziku

Dvojica bivših rivala bez dlake na jeziku

U razgovoru bez dlake na jeziku dvojica će bivših ljutih rivala – Boris Nemšić i Ivica Mudrinić – govoriti o vremenima kada su ukrštali koplja na hrvatskome telekomunikacijskom tržištu. Boris Nemšić vodio je Vipnet, tada žestokoga izazivača koji je započeo pohod na razbijanje monopola, a Ivica Mudrinić bio je na čelu Hrvatskoga telekoma, državnoga mastodonta koji je hitno trebao privatizaciju i pretvorbu u modernu telekomunikacijsku kompaniju.

Razdoblje u kojemu su se ti izrazito uspješni menadžeri s međunarodnim karijerama preklopili kao predsjednici uprava izazivača i inkumbenta bio je relativno kratak, no dobro ga pamte. Na KOMferenciji će govoriti o oružju kojim su se obojica tada često koristili. Unutrašnja, vanjska, krizna, regulatorna i politička komunikacija, branding i rebranding, reputacijska i mnoge druge vrste komunikacije u njihovim su rukama stvarale i pobjede i poraze. Sada kada su ih karijere i životi usmjerili prema nekim drugim izazovima, očekujemo da ćemo bez dlake na jeziku od naših sugovornika čuti mnogo zanimljivih priča i komunikatorima poučnih lekcija.

 

MODERATOR PANELA:
Kristina Laco, partnerica u Komunikacijskome uredu Colić, Laco i partneri

Hrabrost ili ludost?

Hrabrost ili ludost?

Često se pozivamo na inovativnost ali koliko zapravo imamo prilike sudjelovati u kreiranju inovativnih rješenja?

Usudimo li se raditi hrabre komunikacijske kampanje, kako probiti interne otpore drugačijem pristupu i kako uspjeti s "hrabrijim" rješenjima?

 

O dobrim i lošim primjerima, najvećim uspjesima ali i najvećim promašajima govore:

Urednici budućnosti

Urednici budućnosti

Koliko se urednički posao promijenio u posljednjih pet godina i kakve promjene urednici očekuju u sljedeće tri do četiri godine? Očekuju li dodatnu automatizaciju uredničkih poslova i mogu li algoritmi zamijeniti uredničke vještine?

Je li potrebno korisnika medijskoga sadržaja tretirati kao kralja i podilaziti mu sadržajima ili urednici trebaju hrabrije upravljati temama od društveno-političke važnosti? Kako surađuju s komunikacijskim stručnjacima, što bi komunikacijski stručnjaci mogli naučiti od urednika, dijele li i komunikacijski stručnjaci odgovornost tzv. četvrtoga stupa demokracije s urednicima i novinarima te što bi prvo napravili kad bi postali osoba odgovorna za komunikaciju u nekome poduzeću, javnoj upravi ili agenciji? Na ta i brojna druga pitanja odgovore će dati urednici vodećih hrvatskih medijskih kuća.

 

In(DIREKT)no – Macan i Skoko vs. Šprajc

In(DIREKT)no – Macan i Skoko vs. Šprajc

Samo za KOMferenciju pristali su zamijeniti uloge. Oni ga pitaju, a on bez zadrške odgovara. Jedno od najpoznatijih televizijskih lica, Zoran Šprajc, urednik RTL-ova Direkta, naći će se u unakrsnoj vatri dvojca kojega inače on propituje – Bože Skoke i Krešimira Macana.

Kako bira teme i goste? Koja priopćenja i medijske događaje ignorira, a koje pretvara u televizijske priče? Kako donosi odluke kad se treba počešati za dobru stvar, a kako kad nekoga treba izroštiljati? Kako se koristi društvenim mrežama? Kako se informira? Što može preporučiti osobama koje se bave odnosima s javnošću da naprave prije nego okrenu njegov broj i pokušaju ga zainteresirati za neku temu? I što napraviti kad vam je klijent tema njegova posljednjeg komentara koji gori na društvenim mrežama? Očekujte odgovore na ta i druga zanimljiva pitanja. Bit će brzo i dinamično, kao što je to i svaku večer sa Šprajcom na malim ekranima.

 

MODERATORI:
Dr.sc. Božo Skoko, profesor odnosa s javnošću na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i suvlasnik agencije za odnose s javnošću Millenium promocija te Krešimir Macan, komunikacijski savjetnik i vlasnik agencije za odnose s javnošću Manjgura

Novac, lažne vijesti i populizam – kako centralne banke trebaju komunicirati u 21. stoljeću

Novac, lažne vijesti i populizam – kako centralne banke trebaju komunicirati u 21. stoljeću
Boris Vujčić

Rad središnje banke pod posebnim je povećalom javnosti, jer se tiče krvotoka svakog gospodarstva – novca.

No, upravo u tom interesu leži i jedan paradoks. Operacije monetarnih vlasti na novčanim tržištima tehnički su kompleksne i malo ih tko stvarno razumije, a istovremeno – one se tiču svih građana. I sve to u svijetu u kojem sve više dominiraju populisti, fake news i alternativne činjenice. O tome s guvernerom Hrvatske narodne banke razgovara Davor Huić. Razgovarati će o brojnim pitanjima je li kuna prejaka; je li se slučaj „franak“ mogao izbjeći; zašto je HNB prodala zlato; što je hrvatska središnja banka napravila u slučaju Agrokor i je li napravila dovoljno, i napokon, što će Hrvatskoj donijeti ulazak u eurozonu i zašto se za to zalaže?